Monday 8 April 2013

MENGHITUNG WAKTU

Hari berganti hari masa berganti masa, adakah hati ini benar-benar dapat menerimanya. Seperti yang saya katakan dulu, manusia perlu berubah untuk menjadi yang lebih baik, adakah kita sanggup berubah untuk orang yang tersayang?. Walaupun tiada paksaan dalam cinta ini, tetapi aku harus membuat pilihan dengan secepat mungkin untuk memastikan tiada hati yang terluka. Adakah aku terlalu gelojoh untuk mendapatkan cinta seseorang sehinggakan terlalu cepat aku kehilangannya. Dilema..dilema..dilema.

Ya Allah! sekiranya dia untuk aku, kau berilah petunjuk dan jalan yang terbaik untuk kami meneruskan niat yang suci ini, dan jika dia bukan untuk aku leraikanlah ikatan ini dengan cara yang baik. Semoga kedua pihak dapat memahami dan menerimanya dengan redha, begitu juga aku.

Adakah ini dugaan orang berdarah manis?. Cinta dulu yang telah kita jadikan kenangan silam, kini kembali dalam kotak fikiran yang cuba meracuni hati kita. Past is past, but how when the past comes to you?. Cara yang kita perlukan waktu ini adalah, berdoa, bertawakal dan redha dengan segala yang Allah S.W.T tentukan untuk kita, pasti ada sesuatu yang lebih baik Dia rancangkan untuk hamba-Nya. Amin.

No comments: