Thursday 28 March 2013

SEMBANG-SEMBANG

Assalammualaikum, Salam perkenalan buat sahabat semua :)

Hari ini saya ingin berkongsi sesuatu dengan anda semua, mengenai sahabat saya. Pada hari sabtu lepas, saya hang out dengan sahabat saya di sebuah shopping complex, dia bercerita mengenai kekasih hatinya yang terlalu banyak ragam. Kemudian dia bertanya kepada saya, "pakwe yang macam mana awak nak?".

Alamak!!! soalan yang memang susah nak dijawab. Sebenarnya kalau kita tanya kepada sesiapa pun, pasangan macam mana yang kita nak samada lelaki atau perempuan pasti jawapannya terlalu banyak, sampai kene listkan hehehe.. tapi kadang-kadang menggaru kepala jugak nak memikirkan jawapannya. Seperti wanita juga, ada lelaki yang tidak sempurna namun itulah lumrah manusia yang menginginkan kesempurnaan.

Orang cakap lebih baik jadi diri sendiri sahaja, memanglah ada kebenarannya tetapi takkanlah kita tidak mahu berubah daripada yang tidak baik kepada yang baik dan daripada baik kepada yang lebih baik, mungkin kesempurnaan yang kita ada dapat menyempurnakan kekurangan orang lain begitu juga sebaliknya, tak gitu hehehehe...sama-samalah kita memikirkannya.

No comments: